صبا کریمی/ نشست خبری «برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال 1396 و آخرین تحولات رویداد TGC»» امروز با حضور حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مهرداد آشتیانی مدیر پروژه‌TGC برگزار شد.

سامانه ملی بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی می‌شود

در ابتدای این نشست، کریمی‌قدوسی با اشاره به برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و تفکیک آن در سه بخش اظهار کرد: برنامه‌های ما به سه بخش حمایت، نظارت و جریان‌سازی تقسیم می‌شود و این سه مقوله‌ای است که برنامه‌های بنیاد براساس آن‌ها شکل می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در بخش حمایت، ما از سال گذشته مقدمات لازم را برای ایجاد حمایت از گروه‌های مختلف آغاز کردیم که کارها در نهایت شفافیت باشد و هر شرکتی با هر رتبه‌ای که دارد بتواند طی شرایط مشخصی از امکانات بنیاد استفاده کند. تدوین این هرم، حمایت شهریورماه امسال انجام می‌شود و در پایین‌ترین بخش این هرم دانشجویانی هستند که در حوزه‌های بازی قصد ادامه تحصیل دارند. درکنار آن چند برنامه دیگر هم داریم، ازجمله برپایی صد کلاس سطح یک و دو، برگزاری آزمون از 60 نفر و پذیرش 24 نفر که ‌این برنامه در نوع خود یک دوره بسیار تخصصی در حوزه بازی‌سازی است. همچنین 20 کلاس به‌صورت آنلاین و دوره‌های دانش تا مهارت در دانشگاه درکنار 24 کارگاه ملی بازی‌سازی برگزار می‌شود، ضمن این‌که در تلاشیم تا به 5 استان برتر نمایندگی انیستیتوی ملی بازی‌سازی را بدهیم.

کریمی‌قدوسی تأکید کرد: همچنین چهار رویداد تجربه بازی‌ساز داریم که هدفش ارتباط و شبکه‌سازی بین بازی‌سازان است. ازسوی دیگر محتوای آموزشی هم دغدغه ماست و بر همین اساس 200 ساعت محتوای آموزشی داریم که در سایت آکادمی بازی قرار داده می‌شود و اپلیکیشن آن هم به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین قرار است از 20 بازی موبایل به ارزش 900 میلیون تومان و 4 بازی صادرات‌محور به ارزش 150 میلیون تومان حمایت کنیم.

وی در ادامه به بخش جریان‌سازی اشاره کرد و گفت: گسترش موضوع بازی‌سازی و فرهنگ صحیح استفاده از بازی مدنظر ماست و درکنار آن، نشریه دریچه هرماه برای دانشگاه‌ها ارسال می‌شود و 5 پیمایش در حوزه مصرف بازی داریم و از 6 پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد هم حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در بخش نظارت مطابق سال‌های گذشته بحث رده‌بندی سنی را پیگیری خواهیم کرد.3هزار و500 بازی رایانه‌ای و موبایلی داریم شامل 500 بازی کنسولی و کامپیوتری و 3هزار بازی موبایلی و از بهمن‌ماه سال گذشته نیز توجه به بازی‌های موبایلی خارجی مدنظر ما بوده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دو اتفاق مهم افتاده است که یکی راه‌اندازی سامانه ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور است که طی آن تمام اتفاقات الکترونیکی می‌شود و دیگری بازنویسی اقدامات بنیاد است.

وی تأکید کرد: معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد، علاوه‌بر وظایف پیشین خود، دو کار مهم ایجاد کرده؛ یکی تشکیل دبیرخانه نظارت بر مسابقات بازی‌های رایانه‌ای و دیگری دبیرخانه صدور مجوز مؤسسات فرهنگی تک‌منظوره در حوزه بازی.

در ادامه مهرداد آشتیانی، مدیر پروژه رویداد TGC گفت: هدف از برگزاری این رویداد، افزایش تعاملات بین‌المللی برای بازی‌سازان داخلی و ارتقای تجربه و دانش آن‌هاست. در نخستین رویداد TGC قرار است ۶۰ سخنرانی با محوریت مسائل اصلی صنعت‌ بازی شامل طراحی بازی، فنی، هنری، مدیریت پروژه و توسعه کسب‌وکار برگزار شود که نیمی از این سخنرانان، اساتید باتجربه و تراز اول بین‌المللی هستند.

آشتیانی ادامه داد: به موازات سخنرانی‌ها، ۶ کلاس تخصصی یک‌روزه نیز در TGC برگزار می‌شود. همچنین موضوعات مرتبط با حوزه گیم در سه پنل تخصصی در این رویداد به بحث گذاشته خواهد شد.

وی درباره جزئیات برپایی نمایشگاه TGC نیز توضیح داد: ۱۱۰۰مترمربع فضای نمایشگاهی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما وجود دارد که از این میزان، ۷۵۰مترمربع در اختیار شرکت‌های تجاری و ۳۵۰مترمربع در اختیار بازی‌سازان مستقل قرار گرفته است. ۱۲۰ شرکت در این رویداد حاضر خواهند شد که ۳۰ درصد آن‌ها خارجی هستند.

مدیر پروژه TGC تأکید کرد: هرچند در دوره نخست TGC بیشتر نگاه ما به حمایت از بازی‌سازان داخلی معطوف بوده است، اما شعارمحوری این رویداد، ایجاد پل ارتباطی بین صنعت بازی‌سازی در خاورمیانه و فضای بین‌الملل است و برای دوره‌های بعد تلاش خواهیم کرد با حضور بیشتر بازی‌سازان از کشورهای خاورمیانه، یک گام به جلو برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.